2010. október 7., csütörtök

Geréb Ági


Tüntetni voltunk, sok százan. Itt, ahol műhibákat elkövető orvosok gyakorolhatják tovább hivatásukat, Geréb Ágit börtönbe zárják. 22 éve nem hajlandó a szakma olyan szabályrendszert kidolgozni, ami mellett lehetne otthon szülni annak, aki szeretne, hiába számos ország példája. Ha szabályozva lenne az otthonszülés, lehetne látni, ki, mikor követ el szakmai hibát, mikor megy a hivatalos protokoll ellen, így sokkal kényelmesebb, hisz bármi baj történik, egyből elő lehet venni Ágit, börtönbe lehet zárni, jó, hogy falhoz nem állítják. Borzasztó, elkeserítő, hogy ilyen boszorkányüldözés folyik.
Négyszer szültem otthon. Folyamatos harcban vagyok magammal, szeretnék sokkal jobb anya lenni, és látom határaimat, amikor elfogy a türelmem, nem tudok figyelni, átcsapnak felettem a hétköznapok hullámai. De egyet tudok: az elejét nem csesztem el. Azzal, hogy otthon, háborítatlanul tudtam megszülni gyerekeimet, hogy első pillanataik nyugodtak, gyengédek voltak, hogy nem világítottunk a szemükbe, nem raktuk őket egyből zuhany alá, hogy pár perccel szülés után már szopizni tudtak, legalább a kezdeteknél megadtam nekik a legjobbat. És ezért a hála Ágit illeti.
Félreértés ne essék: elhiszem, hogy lehet ilyet kórházban is csinálni, hogy vannak olyan esetek, amikor életbevágó a kórházi háttér, nem akarom, hogy mindenki otthon szüljön, de legyen meg a lehetősége annak, aki szeretne...

Nincsenek megjegyzések: