2008. május 18., vasárnap

Ezt sütöm, amikor lusta vagyok bíbelődni

Ezt a receptet Jamie Olivernél találtam, és az a jó benne, hogy bármilyen lisztből lehet csinálni, bármilyen összetételben, eddig még nem csalódtam benne.

1 kg liszt (én általában fele-fele arányban használom a fehéret, meg a teljes kiőrlésűt)
6 dl víz
1 élesztő (friss)
1 ek méz, vagy cukor
1 ek só

A lisztet a sóval összekeverem, langyos vízbe belerakom az élesztőt és a mézet/cukrot, picit várok, majd összegyúrom az egészet. 45 percet kelesztem, utána 2 felé szedem, csinos 2 kenyeret formázok belőle, belerakom a tepsibe (sütőpapírra, vagy búzadarát szórok alá). Újabb 25 percig hagyom nyugodni a kenyérkéimet, addig a sütőt előmelegítem 250 fokra.
35 percig sütöm.
Újabban vizet fröccsentek a sütő aljába, azt mondják, attól jobb lesz. Lehet.


Ebből az alapreceptből szoktam zsömlét is csinálni.
Szalonnasütéskor pedig fél óra kelesztés után kis lepénykéket formázok, amiket nyárson sütünk ki a szalonnával együtt. Nagyon finom.

3 megjegyzés:

Orsi írta...

Meg is találtam, már csak az a kérdés, hogy amit írsz tepsi az milyen? Egyszerű, mezei téglalap alakú és olyan lesz a kenyér is?

Detti írta...

Az Ikeában vettem olyan sütőlapokat, amik alá nem kell semmit tenni, már csak azokat használom. Általában megformázom a kenyereimet, vagy gömbölyűre, vagy pedig szakajtóban pihentetem őket egy darabig, attól szép formásak lesznek. Kicsit változtak a fokok is, meg a vizezés is az évek alatt, egyszer gyere át, és megmutatok minden kincset :)

Orsi írta...

Oké, akkor hívlak, esetleg valamelyik délelőtt Mikánnal átmennék, ha lehet!